U Međugorju se ovih dana na svakom koraku može vidjeti oveća skupina ljudi iz Poljske prekrivena crvenim plaštevima s likom Krista Kralja na leđima, izazivajući pozornost vjernika na Podbrdu i vanjskom prostoru iza crkve, gdje prisustvuju krunici prije večernje svete mise ili na krunici poslije te mise, na kojoj oni ne sudjeluju, vjerojatno zbog toga što imaju svoj “red mise”.
Iako se na službenoj međugorskoj internetskoj stranici, kao i na portalu Radio Mir Međugorje, ovi “crveni Poljaci” uopće ne spominju, što je možebitno promaknulo pastoralnom osoblju zbog nedavne smjene župnika u župi svetog Jakova, ili se o njima već pisalo i upozoravalo prije pa im se ne želi pridavati dodatna pozornost, neki su privatni vjerski portali, kao i više osoba na svojim Facebook profilima, upozorili vjernike kako spomenuti pripadaju sekti, tzv. Redu vitezova Krista Kralja, koju je osnovao poljski svećenik vlč. Piotr Natanek, inače službeno suspendiran, što znači da ne može obnašati nikakvu svećeničku dužnost u Katoličkoj crkvi, piše Slobodna Dalmacija.
”Međugorsko Podbrdo najtraženije je mjesto hodočasnika i vjernika, no jesu li svi oni koji idu na ovo mjesto pouzdani duhovni vodiči?”, navodi se na stranici https://www.lalucedimaria.it/personaggi-minacciano-medjugorje, a na taj izvor se poziva u svojoj objavi na Facebooku i Paula Tomić, vodič u Majčinu selu, koja redovito piše za glasila i portale bliske Međugorju.
”Masovna pojava kakva već četrdeset godina potiče vjernike da hodočaste Gospi u Međugorje privlači beskrajno mnogo ljudi, od kojih su neki vođeni krivom vjerom kao što je to slučaj s ‘Vitezovima Krista Kralja’. Već godinama ovi samozvani vjernici posjećuju Podbrdo u razdobljima najvećeg priljeva hodočasnika u potrazi za novim sljedbenicima, dijeleći ‘svete’ slike, tjerajući hodočasnike da ljube ‘svete’ relikvije i obavljajući neobične obrede blagoslova. U blizini Plavog križa na Podbrdu imaju i ‘kapelicu’ u kojoj se okupljaju”, ističe isti izvor.
KARDINALOV DEKRET
Kad je prije nekoliko godina papa Frane odlučio poslati svoga prvog apostolskog vizitatora u Međugorje, u osobi poljskog nadbiskupa u miru Henryka Hosera, povjerio mu je mandat koji je pokrivao i dodatne elemente, a to su identiteti zajednica koje borave u Međugorju, odnosno kanonske, crkvene i građanske identitete koje je trebalo razjasniti i posljedično izdati dekrete o njihovim identitetima.
”Imam neke ovlasti za djelovanje ovdje. Na primjer, vezano za nove zajednice koje su u Međugorju, čija pozicija još nije institucionalizirana. Njihova situacija nije formalizirana. Sveta Stolica mi je dala punu ovlast ne samo za upoznavanje njihove situacije i života, nego i da postupim ili eventualno odobrim njihovu nazočnost, ali uvijek sukladno propisima Crkvenog zakonika”, kazivao je danas pokojni nadbiskup Hoser.
Prvi apostolski vizitator susreo se s mnogim molitvenim zajednicama vezanim uz Međugorje, nekima je i regulirao status, no s ovim tzv. Redom vitezova Krista Kralja nikad se nije družio niti ih ikada spominjao, a zasigurno je dobro znao tko su oni.
Naime, vlč. Piotr Natanek je 2011. godine zbog svog ponašanja, neposlušnosti hijerarhiji Crkve i širenja lažnog nauka koji dolazi iz privatnih objava koje od Crkve nisu odobrene, udaljen (scomunicato a divinis) iz Katoličke crkve.
Dekret o njegovoj suspenziji i oduzimanju svih svećeničkih prava objasnio je tadašnji nadbiskup Krakowa u Poljskoj, kardinal Stanislaw Dziwisz, koji je za cijelo vrijeme pontifikata bio osobni tajnik svetog pape Ivana Pavla II.
”Kao biskup krakowske Crkve imam osjećaj odgovornosti za njezino jedinstvo, dakle za istinu i vjerodostojnost Evanđelja Isusa Krista. Bio sam prisiljen donijeti ključne odluke protiv svećenika nadbiskupije, vlč. Piotra Nataneka i kazniti ga suspenzijom. To znači da vlč. Natanek ne može obnašati nikakvu svećeničku dužnost niti obnašati moć upravljanja. Temelj ove odluke proizvela je neposlušnost vlč. Piotra Nataneka i njegova učenja koja su u suprotnosti s naukom Crkve o pogledima na kraljevstvo Isusa Krista. Za ta se učenja oslanja na neodobrene privatne objave i doktrine eshatoloških sekti nepovezane s učenjem Crkve. Vlč. Piotr Natanek tako iskrivljuje ne samo ustaljeni nauk o djelotvornosti spasenja u Crkvi, nego i pobožnost prema Majci Božjoj, anđelima i svecima, pomiješanu s magičnim predodžbama vjere, što dovodi do ismijavanja vjere Crkve.”
NEPRIJATELJ BR. 1
Kardinal je želio obavijestiti vjernike da učenje koje je usvojio vlč. Natanek nema nikakvu vrijednost, kao ni njegovi obredi i odrješenja te je dodao i upozorenje svima koji mu pomažu u njegovu poslu svetogrdnog naučavanja: “Ljudi koji surađuju sa suspendiranim vlč. Piotrom Natanekom doprinose podijeljenosti zajednice vjernika. Zajedničkim djelovanjem na uništavanju jedinstva Crkve čine grijeh, koji su dužni ispovjediti u sakramentu pokore. Uvjet za primanje odrješenja je odricanje od prihvaćanja podjele u Crkvi i volja da se popravi učinjeno zlo.”
O ovom slučaju je u vrijeme kad se dogodio prije 11 godina pisao za poznati talijanski list La Stampa, u vjerskom prilogu Vatican Insider, dopisnik iz Vatikana, novinar poljskog radija Marek Lehnert. Lehnert je bio osobni prijatelj poljskog pape Ivana Pavla II., napisao je više knjiga, a među inim i onu o prvom Papinu posjetu Poljskoj, 1983. godine. Lehnert je preminuo prije dvije godine.
U razmaku od nekoliko tjedana, piše Lehnert, opskurni svećenik, koji je u tijeku svoje akademske karijere predavao na prestižnom Papinskom sveučilištu Ivana Pavla II. u Krakowu (a krakowski nadbiskup Dziwsz mu je godinu dana prije suspenzije a divinis zabranio predavanja), postao je neprijatelj broj jedan poljske Crkve. Svećenik je optužen da je želio potkopati crkveno jedinstvo. Vlč. Piotr Natanek, rođen 1960., rektor Kartuzije “Niepokalanow” u Grzechyniji na jugu zemlje, blizu granice sa Slovačkom, tip je robusne i naizgled dobroćudne tjelesne građe, ali se pokazuje kao novi Savonarola, ističe Lehnert.
Kritizira sve odreda, uključujući i hijerarhiju, navodi poljski novinar. Međutim, njegova žestina u prosudbama ne bi imala toliku težinu da se ne dijeli putem interneta. U samo nekoliko dana jednu je spornu Natanekovu propovijed putem weba vidjelo više od pola milijuna ljudi, i to je, čini se, njegovu nadbiskupu bilo previše. Kardinal Stanisław Dziwisz, nakon što je slučaj ispitala posebna teološka komisija, donio je odluku da suspendira pobunjenog svećenika a divinis zbog očitog neposluha: prije toga je dobio više od jedne opomene.
NEVALJANI BRAKOVI
Kardinal to objašnjava u pismu od 20. srpnja 2011., podsjećajući vlč. Nataneka kako nije poslušao disciplinske upute od 28. siječnja 2010., zanemario je upozorenja prema crkvenim kanonima koja su donesena 25. svibnja 2007., 23. veljače 2009. i 9. travnja 2010. ignorirao je poziv na razgovor s nadređenima, nastavio sa svojim štetnim izjavama, unatoč tome što mu je to zabranjeno, nastavio je širiti neodobrena stajališta Crkve o kraljevanju Isusa Krista, javno je propitivao autoritet nekih župnika, a bez potrebnog mandata nevaljano je sklapao brakove.
Kardinal Dziwisz istaknuo je vlč. Nataneku da svojim djelovanjem nanosi štetu vjernicima koji ga slijede i cijeloj crkvenoj zajednici, za što u potpunosti zaslužuje kaznu predviđenu kanonom 1371. Zakonika kanonskoga prava. U navedenom se ističe: “Neka se kazni pravednom kaznom: 1° tko, osim slučaja o kojem se govori u kan. 1364, § 1, naučava nauk osuđen od rimskog prvosvećenika ili općeg sabora ili pak nauk o kojemu se govori u kan. 752. uporno odbija te, opomenut od Apostolske Stolice ili ordinarija, ne odustane od toga; 2° tko se inače ne pokori Apostolskoj Stolici, ordinariju ili poglavaru, kad zakonito zapovijeda ili zabranjuje, nego i poslije opomene ustraje u neposlušnosti.”
Kardinal se pozvao i na kanon 1393.: “Tko krši obveze koje su mu kaznom nametnute, može se kazniti pravednom kaznom.”
Natanek se nije htio pokoriti, već je nekoliko dana poslije služio javnu misu tijekom koje je svog nadbiskupa otvoreno optužio da je mason. Istovremeno je skupina njegovih sljedbenika pisala apostolskom nunciju u Poljskoj, mons. Celestinu Miglioreu, pismo u svoju obranu, u kojem se između ostalog navodi da “prava prijetnja poljskoj crkvi nije vlč. Piotr Natanek ili njemu slični, nego sama hijerarhija”.
”S velikim žaljenjem obavještavamo vas o kontinuiranim napadima na vlč. Nataneka od strane crkvenih hijerarha, uključujući nadbiskupa Krakowa”, pišu njegovi branitelji. I dodaju: “Mi vjernici Katoličke crkve ne bojimo se vlč. Piotra Nataneka, kako se sugerira, nego hijerarhije, koja unosi previše novosti i udaljava nas od svete predaje.”
KIŠE I TORNADA
Svećenik buntovnik usporedio se s mons. Marcelom Lefebvreom – biskupom koji je sa svojim bratstvom svetog Pija X. ušao u apostaziju jer nije htio prihvatiti Drugi vatikanski sabor, a ekskomuniciran je za vrijeme pontifikata Ivana Pavla II. – a kao daljnji znak svoje otuđenosti od Katoličke crkve sljedbenicima propovijeda kako “konačno imaju valjane i dostojne svete mise”(!)
Ne treba nikoga štedjeti od opravdanih kritika, pa tako ni crkvene velikodostojnike, piše nadalje Marek Lehnert, no vlč. Natanek od isticanja kontroverzi prijelazi na vrijeđanje i omalovažavanje čak i pokojnih prelata. Govoreći o pokojnom mons. Józefu Życińskom, nadbiskupu Lublina koji je početkom 2011. preminuo u Rimu, poljski novinar spominje Natanekove riječi kako je “sada biskup Życińsk u paklu vezan najtežim lancima za Muhameda”(!).
U vrijeme kad je vlč. Natanek suspendiran, dogodile su se olujne kiše i tornada koji su zahvatili mnoga područja Poljske, a pobunjeni bivši svećenik je žrtvama savjetovao da traže odštetu od kurije u Krakowu, implicitno je optužujući da je uzrokovala te katastrofe, valjda zbog toga što je nadbiskup Dziwisz kaznio njega i njegovu sljedbu.
Poljski novinar zaključuje: “Njegovi eklatantni postupci svakodnevno se nižu: nedavno je nokautirao ekipu komercijalne televizije TVN, opsovavši ih pritom. Svojim sljedbenicima vlč. Piotr Natanek izjavljuje kao da im je to garantirano: ‘Moram vas odvesti u nebo, čak i ako se tome pokušate suprotstaviti.’”
Mnogi su danas. Vode misu dobro ali su otišli van realiteta